Βελτιστοποίηση για την Τεχνητή Νοημοσύνη: Γιατί οι Αναφορές Μάρκας Έχουν Μεγαλύτερη Σημασία από Ποτέ στην Εποχή του ChatGPT

Η Άνοδος του Συνομιλητικού Εμπορίου: Πώς να Νικήσετε στη Μάρκετινγκ Εποχή του ChatGPT

Το ψηφιακό τοπίο του μάρκετινγκ υφίσταται μια μεγάλη μεταμόρφωση. Με την άνοδο των εργαλείων AI όπως το ChatGPT, οι καταναλωτές δεν βασίζονται πλέον αποκλειστικά στις μηχανές αναζήτησης για να ανακαλύψουν μάρκες - απευθύνονται στους συνομιλητικούς βοηθούς για συστάσεις.

Ως αποτέλεσμα, οι παραδοσιακές στρατηγικές SEO που επικεντρώνονται στα κλικ και στις κατάταξης λέξεων-κλειδιών γίνονται λιγότερο αποτελεσματικές. Σε αυτήν τη νέα εποχή, οι αναφορές στη μάρκα, η αξιοπιστία εκτός του τοποθετημένου της και η φήμη σε τρίτα πλατφόρμες γίνονται οι καθοριστικοί παράγοντες για την ορατότητα.

Αυτό το άρθρο εξετάζει πώς πρέπει να προσαρμοστούν οι μάρκετερ για τη βελτιστοποίηση των απαντήσεων που παράγονται από την AI, υιοθετώντας την αφήγηση μάρκας, εκμεταλλευόμενοι νέα εργαλεία και προετοιμαζόμενοι για τη μετάβαση προς την συνομιλητική εμπορία.

Εικόνα της ΤΝ να μετασχηματίζει τις ψηφιακές στρατηγικές μάρκετινγκ από κλικ σε συνομιλητικές αναφορές

Η Μετατόπιση στο Ψηφιακό Μάρκετινγκ: Από τα Κλικ στις Αναφορές

Για χρόνια, το ψηφιακό μάρκετινγκ περιστρεφόταν γύρω από έναν βασικό στόχο - να πάρει το κλικ. Οι μάρκετερ βελτίωναν ιστοσελίδες και διαφημίσεις για να προσελκύσουν επισκέπτες μέσω μηχανών αναζήτησης, εστιάζοντας σε μετρήσεις όπως ποσοστό κλικ (CTR), τοποθέτηση λέξεων-κλειδιών και ρυθμό αναπήδησης. 

Η επιτυχία μετριόταν από το πόσοι χρήστες κατέπεσαν σε μια σελίδα μετά την προβολή ενός συνδέσμου στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Αυτό το μοντέλο λειτουργούσε καλά όταν οι χρήστες βασίζονταν σε παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης ως τρόπο για να ανακαλύψουν πληροφορίες και να προβαίνουν σε αγορές.

Ωστόσο, το τοπίο εξελίσσεται γρήγορα με την άνοδο των μεγάλων γλωσσικών μοντέλων (LLMs) όπως το ChatGPT. Αντί να αναζητούν από περιήγηση σε σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης, οι χρήστες τώρα συμμετέχουν σε συνομιλίες με ΤΝ για να βρουν απαντήσεις, να εξερευνήσουν προϊόντα και να λάβουν προτάσεις. 

Αυτή η συνομιλητική διεπαφή δεν δίνει προτεραιότητα σε συνδέσμους ή διαφημίσεις - δίνει προτεραιότητα σε αναφορές, αναφορές και συναισθήματα που εξάγονται από μια ευρεία γκάμα online πηγών. Σε αυτό το νέο παράδειγμα, το να αναφέρεσαι - και να αντιμετωπίζεσαι θετικά - μέσα στα δεδομένα εκπαίδευσης και τις δυνατότητες περιήγησης σε πραγματικό χρόνο της ΤΝ γίνεται πιοτιμότερο από απλά να βρίσκεσαι στην πρώτη σελίδα της Google.

Καταναλωτής που χρησιμοποιεί τον τεχνητή νοημοσύνη για προτάσεις online αγορών

Πώς το ChatGPT Αλλάζει την Συμπεριφορά των Καταναλωτών

Ο τρόπος με τον οποίο οι καταναλωτές αναζητούν και ανακαλύπτουν προϊόντα εξελίσσεται, και το ChatGPT βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αυτής της αλλαγής. Αντί να εξαρτώνται αποκλειστικά από μηχανές αναζήτησης, οι χρήστες αρχίζουν να ρωτούν περισσότερο τα εργαλεία ΤΑ για εξατομικευμένες προτάσεις.

Αυτή η αλλαγή είναι διακριτή, αλλά σημαντική - όταν ένας χρήστης ρωτά το ChatGPT για “τα καλύτερα ασύρματα ακουστικά κάτω από $100,” η ΤΑ δεν εμφανίζει μια λίστα διαφημίσεων ή αποτελεσμάτων αναζήτησης. Αντιθέτως, παρέχει επιμελώς επιλεγμένες προτάσεις βασισμένες σε υπάρχον περιεχόμενο στο διαδίκτυο, κριτικές και συναίνεση από πολλές πηγές. Αυτή η συμπεριφορά τοποθετεί το ChatGPT όχι μόνο ως ένα εργαλείο, αλλά ως ένα νοημοσύνης χρήσιμο υποστήριξης αγορών.

Πρόσφατα δεδομένα επιβεβαιώνουν αυτή την τάση. Ανάμεσα στα τέλη Οκτωβρίου και τα μέσα Ιανουαρίου, το Amazon.com αναδείχθηκε ως η πιο αναφερόμενη τομή από το ChatGPT, αποτελώντας πάνω από το 9% όλης της εξερχόμενης κυκλοφορίας μέσω της λειτουργίας αναζήτησης του εργαλείου.

Αν και οι τομείς ηλεκτρονικού εμπορίου βρίσκονται προς το παρόν πίσω από ιστοτόπους νέων και ακαδημαϊκών σε τερματική όγκο, η αλλαγή είναι υπό εξέλιξη. Καθώς οι προτάσεις που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη αποκτούν αξιοπιστία, οι στελέχη πρέπει να αναγνωρίσουν αυτήν τη νέα πορεία αγοράς. Το χωνί δεν είναι πλέον γραμμικό - ξεκινά με μια συζήτηση, και οι εταιρείες πρέπει να διασφαλίσουν ότι περιλαμβάνονται σε αυτόν τον διάλογο.

Παραδοσιακές μέθοδοι SEO αντιμέτωπες με την παροχή περιεχομένου με AI

Γιατί το παραδοσιακό SEO δεν είναι πλέον αρκετό

Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) αποτελεί εδώ και καιρό τη βάση της ψηφιακής ορατότητας. Με τη βελτιστοποίηση της ταχύτητας σελίδας, της πυκνότητας λέξεων-κλειδιών, της ανταποκριτικότητας στα κινητά και των προφίλ backlink, οι εταιρείες μπορούσαν να τοποθετηθούν ευνοϊκά στον αλγόριθμο της Google.

Αν και αυτοί οι παράγοντες εξακολουθούν να έχουν σημασία, δεν είναι πλέον επαρκείς σε έναν κόσμο όπου τα μοντέλα AI όπως το ChatGPT περιλαμβάνουν πληροφορίες αντί να παρέχουν συνδέσμους με αποτελέσματα αναζήτησης. Οι νέοι φύλακες της ορατότητας δεν αξιολογούν απλώς σελίδες - συγκεντρώνουν εμπιστευόμενες αναφορές και παρουσιάζουν συνοπτικές εισηγήσεις.

Αυτό σημαίνει ότι μια τέλεια βελτιστοποιημένη ιστοσελίδα μόνη της δεν θα εγγυηθεί ορατότητα σε απαντήσεις που παράγονται από AI. Το ChatGPT δεν απλώς ανακαλύπτει δομημένα μεταδεδομένα; αντλεί πληροφορίες από περιεχόμενο μεγάλου μήκους, κριτικές, αναρτήσεις σε ιστολόγια, φόρουμ όπως το Reddit και κοινωνικά σήματα.

Αν η εταιρεία σας είναι αόρατη ή εκπροσωπείται κακά σε αυτούς τους τομείς, μπορεί να αποκλειστείτε εντελώς από τη συζήτηση - ακόμα κι αν η ιστοσελίδα σας τακτοποιείται καλά στη Google. Το μέλλον του SEO απαιτεί μια ευρύτερη παρουσία περιεχομένου, συμπεριλαμβανομένου του περιεχομένου εκτός τοποθεσίας, ισχυρών σημάτων κύρους και συνέπεια σε όλα τα κανάλια.

Το όνομα της εταιρείας επισημαίνεται σε πολλές online πλατφόρμες και περιεχόμενο που δημιουργήθηκε από την τεχνητή νοημοσύνη

Κερδίζοντας την Αναφορά: Η Νέα Μετρική για την Ορατότητα της Εταιρικής Εικόνας

Στην εποχή των μεγάλων μοντέλων γλώσσας, ο νέος αγώνας για τον ψηφιακό μάρκετινγκ δεν είναι απλώς να βρίσκεστε—αλλά να αναφέρεστε. Όταν οι χρήστες αλληλεπιδρούν με εργαλεία όπως το ChatGPT, συχνά αναζητούν στημένες απαντήσεις, όχι απλά συνδέσμους. 

Αυτό αλλάζει εντελώς τη δυναμική. Αν η εταιρική σας εικόνα δεν αναφέρεται σε αξιόπιστο περιεχόμενο σε όλο τον ιστό, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην εμφανιστείτε στην απάντηση της τεχνητής νοημοσύνης. Η ορατότητα δεν βασίζεται πλέον σε ποιος έχει την υψηλότερη κατάταξη—πρόκειται για το ποιος συζητείται και με ποιο περιεχόμενο.

Η κερδοφόρα αναφορά σημαίνει την ανάπτυξη μιας παρουσίας σε περιεχόμενο τρίτων: blog posts, κριτικές προϊόντων, συζητήσεις στο Reddit, μεταγραφές podcast, και ακόμα και συνόψεις βίντεο στο YouTube. 

Είναι μια πιο αποκεντρωμένη μορφή SEO, όπου φήμη, σχετικότητα, και επαναλαμβανόμενες αναφορές έχουν μεγαλύτερο βάρος από τους παραδοσιακούς backlinks. Έξυπνες εταιρείες συνεργάζονται ενεργά με δημιουργούς, influencers, και πρακτορεία ενημέρωσης που είναι ευαίσθητα στην τεχνητή νοημοσύνη για να διασφαλίσουν ότι ενσωματώνονται στην αφήγηση—επειδή αν δεν διαμορφώνετε την ιστορία της εταιρικής σας εικόνας, τα LLMs μπορεί να συμπληρώσουν τα κενά με κάτι λιγότερο ακριβές.

Στοιχεία αφήγησης μάρκας που εμφανίζονται σε blogs, κριτικές και κοινωνικές πλατφόρμες

Η Άνοδος της Αφήγησης της Μάρκας και η Αξιοπιστία Έξω από την Ιστοσελίδα

Καθώς τα μοντέλα Τεχνητής Νοημοσύνης βγάζουν συμπεράσματα από διάσπαρτο περιεχόμενο σε όλο το διαδίκτυο, η αφήγηση της μάρκας έχει γίνει περισσότερο από μια τάση μάρκετινγκ—τώρα είναι τεχνική ανάγκη.

Να αφηγείστε την ιστορία της μάρκας σας μέσα από συνεπές, περιεχομένου που προβάλλει αξίες βοηθά τις ΜΝΝ όπως το ChatGPT να κατανοήσουν καλύτερα τι εκφράζει η εταιρεία σας, τι προσφέρει και για ποιους απευθύνεται. Άρθρα, blog posts, μελέτες περιπτώσεων και αξιολογήσεις πελατών δεν είναι πλέον απλώς σήματα εμπιστοσύνης για ανθρώπους—είναι σήματα εκπαίδευσης για την τεχνητή νοημοσύνη.

Η αξιοπιστία έξω από την ιστοσελίδα είναι εξίσου σημαντική. Τα συστήματα ΤΝ ασκούν όλο και περισσότερο στα φόρα, σε sites ερωτήσεων-απαντήσεων, σε κοινωνικά μέσα και ανεξάρτητα blogs για να αξιολογήσουν τη συναίνεση.

Μια ενθουσιώδης κριτική σε blog τρίτων ή ένα νήμα συζήτησης στο Reddit μπορεί να έχει μεγαλύτερο βάρος από μια λαμπρή σελίδα προορισμού. Γι' αυτό οι μάρκες πρέπει να διασφαλίσουν ότι το μήνυμά τους επαναλαμβάνεται από άλλους έξω από τον ελεγχόμενο τους χώρο.

Το να ενθαρρύνετε τους πελάτες να αφήνουν κριτικές, να συνεργάζεστε με influencers και να διαθέτετε χρήσιμο περιεχόμενο σε σχετικές online κοινότητες είναι όλα κρίσιμα για τη διατήρηση ακρίβειας και εμπιστοσύνης στις προτεινόμενες περιλήψεις από την τεχνητή νοημοσύνη.

Ανώνυμο-σχέδιο-19

Εργαλεία και Τεχνικές για τη Βελτιστοποίηση των Αναφορών στην Τεχνητή Νοημοσύνη

Καθώς οι εταιρείες ανταγωνίζονται για ορατότητα σε συνομιλίες που δημιουργούνται από ΤΝ, το να κατανοήσετε πως αντιλαμβάνονται την εικόνα σας στο web είναι κρίσιμο. Εδώ εμφανίζονται εργαλεία αντίληψης της ΤΝ όπως το Gumshoe, το Brandwatch, το Talkwalker και άλλα.

Αυτές οι πλατφόρμες προσομοιώνουν χιλιάδες ερωτήσεις ή παρακολουθούν πώς συζητείται η εταιρική σας εικόνα σε δημόσια φόρουμ, blogs και κοινωνικά δίκτυα. Βοηθούν τους μάρκετερ να αναγνωρίσουν μοτίβα, κενά και ακόμη και παραπληροφόρηση που θα μπορούσε να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο οι LLMs παρουσιάζουν την εταιρεία τους.

Εκτός από τα εργαλεία, οι εταιρείες πρέπει να εφαρμόσουν τακτικές ενέργειες για να αυξήσουν την ορατότητά τους στην ΤΝ. Αυτές περιλαμβάνουν τη δημοσίευση περιεχομένου σε μια συνομιλητική φωνή, τη συνεισφορά σε πλατφόρμες με υψηλή εξουσία και την ενθάρρυνση ενεργών κριτικών πελατών και μνείων κοινότητας.

Είναι επίσης λογικό να χαρτογραφήσετε το ψηφιακό ίχνος της εταιρείας σας σε διάφορα κανάλια για να εξασφαλίσετε συνέπεια και εξουσία. Με το να παρακολουθείτε και να ενισχύετε τον τρόπο με τον οποίο αναφέρεται η εταιρεία σας σε περιεχόμενο τρίτων, τίθεστε σε θέση να επιλεγείτε - όχι μόνο να αναζητείστε - στο μέλλον της ΤΝ.

Για να σας βοηθήσουμε να ξεκινήσετε, δείτε τον παρακάτω πίνακα σύγκρισης των κορυφαίων εργαλείων σχεδιασμένων για την παρακολούθηση, την προσομοίωση και τη βελτιστοποίηση της παρουσίας της εταιρείας σας σε περιβάλλοντα που κινούνται από ΤΝ:

ΕργαλείοΚύρια ΧαρακτηριστικάΙδανικό ΓιαΤιμολόγηση
Gumshoe ΤΝΠροσομοιώνει ερωτήσεις LLM, εντοπίζει κενά αντίληψης, εισαγωγές βελτιστοποίησης ΤΝΒελτιστοποίηση LLM και παρακολούθηση ΤΝΠριμέ
BrandwatchΠαρακολούθηση εταιρικής εικόνας σε πραγματικό χρόνο, ανάλυση συναισθήματος, παρακολούθηση influencersΕπίπεδο επιχειρηματικής εξυπνάδαςΜέσο έως Υψηλού Επιπέδου
TalkwalkerΟπτική ακρόαση, κοινωνικές τάσεις, αναλύσεις με ΤΝΠαγκόσμιες ομάδες μάρκετινγκ και PRΜέσο έως Υψηλού Επιπέδου
ΑναφοράΚοινωνικά δίκτυα και παρακολούθηση web, ειδοποιήσεις για αναφορές εταιρικής εικόναςΜικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και πρακτορείαΟικονομική
YouScanΟπτική αναγνώριση, παρακολούθηση κοινωνικών μέσων, εξαγωγή εισηγήσεων πελατώνΟπτικές εταιρικές και προϊόντα εταιρείαςΜέτρια
Google Ειδοποιήσεις + Χειροκίνητη ΑνασκόπησηΒασική παρακολούθηση web και ειδοποιήσεις emailΟικονομική παρακολούθησηΔωρεάν

 

Ψηφιακοί μάρκετερ σχεδιάζουν μελλοντικές στρατηγικές χρησιμοποιώντας εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και δεδομένων

Προετοιμασία για το Μέλλον: Τι Έξυπνοι Μάρκετερ Κάνουν Τώρα

Ενώ η τρέχουσα μετάβαση προς το AI-βοηθημένο shopping και ανακάλυψη βρίσκεται ακόμα στα πρώιμα στάδιά της, οι εξυπνοί μάρκετερ καταλαβαίνουν το μήνυμα που έχει γραφτεί στον τοίχο. Παρόλο που εταιρείες όπως η Hawke Media αναφέρουν ότι δεν έχουν δει ακόμη σημαντική μείωση στην οργανική κίνηση, προσαρμόζουν ενεργά τις στρατηγικές τους για να παραμείνουν μπροστά.

Αυτό περιλαμβάνει τη δημιουργία συνεργιών με πλατφόρμες μάρκετινγκ που είναι ειδικές στην τεχνητή νοημοσύνη, τον έλεγχο της παρουσίας της μάρκας τους σε περιεχόμενο τρίτων και τη δημιουργία συνομιλητικού περιεχομένου που αναδεικνύει τόσο στους ανθρώπους όσο και στα μοντέλα AI.

Η πρόωρη προσαρμογή προσφέρει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Οι μάρκετερ που περιμένουν να μειωθεί η κίνηση πριν αντιδράσουν ενδέχεται να βρεθούν σε δυσκολία να τα καταφέρουν.

Οι έξυπνοι μάρκετερ ήδη διαφοροποιούν τις στρατηγικές περιεχομένου πέρα ​​από τις ιστοσελίδες τους - εστιάζοντας στην εμφάνισή τους σε νήματα Reddit, niche blogs, επεισόδια podcast και πλατφόρμες κριτικών πελατών. Αντιμετωπίζουν κάθε μία από αυτές ως ένα δυνητικό σήμα εκπαίδευσης για τα LLMs, εξασφαλίζοντας ότι όταν τους ρωτηθεί για τη βιομηχανία ή την κατηγορία προϊόντων τους από την τεχνητή νοημοσύνη, η μάρκα τους αναφέρεται φυσικά - με πιστοποίηση και αυτοπεποίθηση.

Το AI Assistant καθοδηγεί τον χρήστη μέσω εξατομικευμένων αγορών και ανακάλυψης μάρκας

Η Μάρκα Σας στην Εποχή του Συνομιλητικού Εμπορίου

Η εποχή του συνομιλητικού εμπορίου δεν είναι πλέον ένα μελλοντικό έννοια - αναπτύσσεται αυτή τη στιγμή. Μεγάλα μοντέλα γλώσσας όπως το ChatGPT αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αναζητούν, αγοράζουν και αλληλεπιδρούν με τις μάρκες.

Αντί να ψάχνουν μέσα από τα αποτελέσματα αναζήτησης, οι άνθρωποι αναζητούν συντονισμένες απαντήσεις και προτάσεις προϊόντων από εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης που συγκεντρώνουν δεδομένα από όλο το διαδίκτυο. Για τους marketers, αυτό αντιπροσωπεύει μια πρόκληση - αλλά και μια απίστευτη ευκαιρία. Όσοι προσαρμοστούν εγκαίρως μπορούν να θέσουν τη μάρκα τους ώστε όχι μόνο να επιβιώσει στη μετάβαση, αλλά να ακμάσει μέσα σε αυτή.

Το μήνυμα είναι σαφές: αν η μάρκα σας δεν αναφέρεται, δεν υπάρχει στον κόσμο της Τεχνητής Νοημοσύνης. Είναι καιρός να χτίσετε τη φήμη σας εκτός του ιστότοπου, να δημιουργήσετε περιεχόμενο που να αφηγείται την ιστορία της μάρκας σας, και να χρησιμοποιήσετε εργαλεία για να παρακολουθείτε και να βελτιστοποιείτε τον τρόπο που εκπροσωπείστε στο διαδίκτυο. Σε αυτό το νέο ψηφιακό οικοσύστημα, η ορατότητα προέρχεται από την αξιοπιστία, τη σχετικότητα και την παρουσία - όχι μόνο από πληρωμένες διαφημίσεις ή κατάταξη στη Google.

Να σκέφτεστε κάθε κομμάτι περιεχομένου, κάθε κριτική, κάθε συνομιλία ως ένα δυνητικό "παρακίνηση" που τρέφει ένα μοντέλο Τεχνητής Νοημοσύνης. Διαμορφώστε αυτές τις εισόδους τώρα για να επηρεάσετε τις εξόδους αργότερα.

Συνοψίζοντας τα Κύρια Σημεία

  • Το ψηφιακό μάρκετινγκ μετατοπίζεται από τα click-throughs στις αναφορές μάρκας, ειδικά στις απαντήσεις που δημιουργούνται από LLM.
  • Οι καταναλωτές αρχίζουν να αγοράζουν μέσω ChatGPT, κάνοντας το συνομιλητικό εμπόριο μια ανοδική τάση.
  • Η παραδοσιακή SEO πρέπει να εξελιχθεί - οι μάρκες πρέπει να εστιάσουν στην αξιοπιστία του περιεχομένου και την ορατότητα εκτός ιστοτόπου.
  • Οι αναφορές σε φόρουμ, blogs και κριτικές είναι το νέο νόμισμα της ανακάλυψης μάρκας που οδηγείται από την Τεχνητή Νοημοσύνη.
  • Η αφήγηση της μάρκας και η διαχείριση της φήμης είναι πλέον απαραίτητες για μια ακριβή αναπαράσταση από την Τεχνητή Νοημοσύνη.
  • Οι marketers πρέπει να χρησιμοποιήσουν εργαλεία αντίληψης Τεχνητής Νοημοσύνης (όπως το Gumshoe ή το Brandwatch) για να παρακολουθούν και να βελτιστοποιούν τις αναφορές.
  • Οι προορατικές μάρκες προσαρμόζονται ήδη, ακόμη και πριν οι μετακινήσεις κυκλοφορίας γίνουν δραστικές.
  • Η επιτυχία στο μάρκετινγκ που οδηγείται από την Τεχνητή Νοημοσύνη θα προέλθει από τον τρόπο διαμόρφωσης του πώς τα μοντέλα Τεχνητής Νοημοσύνης αντιλαμβάνονται και μιλούν για τη μάρκα σας.
Top